امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید چاپی
70,000
15%
ت 59,500
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 25 بصیرت، بیست و پنجمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 25 بصیرت

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 25 ره نامه به موضوع بصیرت از نگاه رهبری پرداخته است.


خلاصه کتاب ره نامه 25 بصیرت

عشق و ایمان، بصیرت و همّت؛ این ها ستون های اصلی است. عشق و ایمان. انسانی که ایمان ندارد، محوری برای حرکت خود نمی تواند تصویر کند. انسانی که از احساس عاشقانه و عمیق قلبی برخوردار نیست، نمی تواند این حرکت را ادامه دهد و استمرار بخشد. انسانی که همّت ندارد، به کارهای کوچک، به فرازهای محدود اکتفا می کند؛ چشم به برترین قلّه ها نمی دوزد. انسانی که بصیرت ندارد، راه را عوضی می رود؛ اگر عشق و ایمانی هم در او هست، آن را در راه غلط مصرف می کند، کج راهه می رود. عشق و ایمان، همّت و بصیرت؛ این ها را انقلاب به مردم ما و جامعه ی ما داد... یک روز نیاز حرکت دفاعی در درون جامعه بود، یک روز نیاز حرکت دفاعی در مرزهای کشور بود، یک روز نیاز به علم و دانش است، یک روز نیاز به تحکیم عقاید و ایمان ها است، یک روز نیاز به خدمت گزاری است؛ در همه ی این شرایط، میوه های متناسب با فصل در اختیار مردم گذاشته می شود. این حرکتِ انقلاب است.
کتاب ره نامه 25 بصیرت در 10 فصل با عناوین زیر به موضوع مهم بصیرت از دیدگاه مقام عظمی ولایت می پردازد.
فصل اوّل: چیستی بصیرت 
فصل دوّم: جایگاه و عرصه های بصیرت 
فصل سوّم: عوامل بصیرت 
فصل چهارم: موانع بصیرت 
فصل پنجم: آثار و پیامدهای بصیرت 
فصل ششم: بصیرت، خودی ها و غیر خودی ها 
فصل هفتم: نمونه های بصیرت 
فصل هشتم: راهکار برون رفت از فتنه 
فصل نهم: فتنه، بصیرت و خواص 
فصل دهم: بصیرت، استقامت و نرمش قهرمانانه


برشی از متن کتاب بصیرت ر ه نامه 25


سوءاستفادهی دشمن از نزاع بین خودی ها
آقایانی که سردمداران خطوط سیاسی و گرایش های سیاسی هستید، حالا برسید به این حرفی که ما می گوییم شما خودی ها وقتی سر قضایای بیهوده این طور با هم درگیر می شوید، دشمن سوءاستفاده می کند؛ بفرمایید، این یک نمونه؛ دیدید دشمن چطور استفاده کرد؟! دیدید دشمن چگونه نیش خود را زد؟! این مسائل را کنار بگذارید. البتّه ما اصرار نداریم که همه یک طور فکر کنند؛ امّا برای کار سیاسی و درگیری سیاسی، حدّی قائل شوید و خطّ قرمزی بگذارید. بی حساب و کتاب با هم مبارزه نکنید که آن قدر مشغول شوید که به دشمن اجازه دهید این طور بیاید و داخلِ این میدان ها بشود.


خرید کتاب ره نامه 25 بصیرت


نسخه چاپی کتاب ره نامه 25 بصیرت را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.


دانلود کتاب بصیرت جلد 25 ره نامه  


کتاب ره نامه 25 بصیرت را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.



صفحات کتاب :
143
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR۱۶۹۲‬‬
دیویی :
‏‫‬‮‭۹۵۵/۰۸۴۴‬‬
کتابشناسی ملی :
9203272
شابک :
9786227491968
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه بصیرت