امتیاز
5 / 3.5
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 66,000
خرید چاپی
220,000
15%
ت 187,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب رو به پایان نوشته سید علی خامنه ای و از انتشارات انقلاب اسلامی می باشد. مطالب کتاب «رو به پایان» از مطالعه‌ی‌ کل گفتار‌ها و نوشتار‌های مرتبط با موضوع از سال ۱۳۴۸ گردآوری و تنظیم شده و نشان‌گر این است، تحقیقات صورت‌گرفته برای تدوین این کتاب، محدود به مواضع معظّم‌لّه پس از رهبری نبوده و مواضع ایشان در زمان ریاست جمهوری و حتّی پیش از آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

نام کتاب رو به پایان از فرمایش ایشان در سخنرانی مشهوری که اسرائیل را درحال نابودی دانستند، انتخاب شده است و گردآوری سخنان‌شان در همین رابطه است.

معرفی کتاب رو به پایان

امام خمینی (ره) همواره فلسطین را مهم‌ترین انگیزه انقلاب اسلامی دانسته‌اند. از دهه‌ها پیش از پیروزی انقلاب ایشان به خون‌خواهی ملّت مظلوم فلسطین برخاستند و علیه ظلم رژیم صهیونیستی قیام کردند. پس از وفات امام نیز رهبر معظم انقلاب راه امام را با قدت پیش گرفتند و در تمام این سال‌ها، مخالفت خود با این دولت جعلی را در عرصه‌های مختلف ایدئولوژیک و عملی، به اشکال مختلف سیاسی و اقتصادی و نظامی اعلام نموده‌اند. بیانات ایشان در طول این چند دهه شامل مطالب ارزشمند و کمیابی در رابطه با اسرائیل است؛ و این صرفاً به جنایات این رژیم در طول یک قرن اخیر برنمی‌گردد، بلکه به ریشه‌های تاریخی، انگیزه‌های سیاسی و علل اقتصادی این هجوم بی‌سابقه می‌پردازد.

کتاب «رو به پایان» با اشاره به فرمایش ایشان در سخنرانی مشهوری که اسرائیل را درحال نابودی دانستند، جامع‌ترین و کامل‌ترین گردآوری از سخنان رهبر انقلاب در این باره است. «حجت الاسلام والمسلمین سیّد مجید حسینی و غلامحسین حقّانی» پژوهشگرانی هستند که این کتاب را، با استناد به اسنادی که بعضاً بیش از نیم قرن قدمت دارند، با تجمیع تمام سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۹۰ و با استفاده از تمام بیانات ثبت‌شده ایشان در پهنه اینترنت تألیف کرده‌اند.

خلاصه کتاب رو به پایان

این کتاب در پنج بخش اصلی تقسیم شده که هر بخش شامل چند فصل می‌شود؛ هرکدام از این فصول به شکل ویژه بر ابعاد مختلف مسئله اسرائیل تمرکز می‌کند.

بخش اول «صهیونیسم؛ شجره خبیثه» نقش و سلطه صهیونیسم در جهان امروز را تعریف می‌کند.

بخش دوم «غده سرطانی» به انگیزه‌های دولت آمریکا برای تشکیل این دولت جعلی و تاریخچه جنایت‌هایش می‌پردازد.

و بخش سوم «توطئه فراموشی» درباره مسئولیت دولت‌های اسلامی در مقابله علیه اسرائیل است.

بخش‌ چهارم این کتاب «جراحی غده سرطانی» شروع بیداری اسلامی، وحدت کشورهای منطقه و تلاش برای نابودی این دولت را روایت می‌کند.

در نهایت بخش «تقابل ایدئولوژیک» به افشای حامیان اسرائیل، الهام‌بخشی انقلاب اسلامی در دنیا و اهمیت روز جهانی قدس می‌پردازد.

متن کتاب رو به پایان

«یک روز صهیونیست‌های غاصب با پشتیبانی قدرت استعمارگر آن روز دنیا -یعنی انگلیسی‌ها- آمدند در قلب کشورهای اسلامی و در نقطه حساس فلسطین، گوشه‌ای را گرفتند؛ بعد هم ادعای تشکیل دولت کردند و صاحب‌خانه‌ها را بیرون راندند. بعد از آن، دائماً به این طرف و آن طرف حمله و تجاوز کردند و زمین‌ها را توسعه دادند تا تمام سرزمین فلسطین و بخشی از اردن و لبنان و سوریه را تصرف کردند. امروز، تصرف غاصبانه آن‌ها مخصوص فلسطین نیست. اگر بتوانند باز هم این تجاوز و توسعه‌طلبی را ادامه خواهند داد. امروز، شرایط دنیا برایشان آماده نیست؛ صبر می‌کنند، آن وقتی که احساس کردند شرایط اطرافشان آماده است و می‌توانند، آن وقت باز هم تجاوز را ادامه خواهند داد. آن‌ها به این چیزهایی که امروز در اختیارشان است، قانع نیستند.

آن‌ها معتقدند که از آن طرف تا مدینه و از این طرف تا فرات، متعلق به آن‌ها است! آن‌ها کشور عظیمی که منابع آبی کافی در اختیار داشته باشد می‌خواهند. آن‌ها در صددند بر تمام کشورهای اطراف خود و بر تمام منطقه خاورمیانه، سلطه اقتصادی و سیاسی و نظامی و اجتماعی داشته باشند. آن‌ها به آنچه که امروز دارند، قانع نیستند. کسانی که خیال می‌کنند اگر به زور و فشار آمریکا با صهیونیست‌های متجاوز پشت میز مذاکره نشستند، خود را از درگیری با این متجاوز و غاصب راحت خواهند کرد، اشتباه می‌کنند. آن رژیم غاصب نمی‌گذارد آن‌ها راحت بمانند. اگر هم می‌گذاشت، حق نداشتند به خاطر فشار اسرائیل، با مذاکره و امضای خود، از سرزمین متعلق به مسلمین و ملت فلسطین بگذرند.
خطبه‌های نماز عید فطر ۱/۱۲/۱۳۷۴»

خرید کتاب رو به پایان

خرید نسخه چاپی کتاب رو به پایان با تخفیف ویژه در فراکتاب موجود است.

مشخصات کتاب رو به پایان را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: سید علی خامنه‌ای
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 567
موضوع: جامع ترین گردآوری سخنان مقام معظم رهبری درباره فلسطین و رژیم صهیونیستی
قالب انتشار: چاپی با تخفیف
شابک :
9786225503342
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
567
کنگره :
‫‭DSR1692
دیویی :
‏955/0844
کتابشناسی ملی :
9418318

کتاب های مشابه رو به پایان