امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
50,000
10%
ت 45,000
نظر شما چیست؟

کتاب تفسیر سوره صف متن ویراسته‌ی جلسات تفسیر سوره‌ی صف است.

معرفی کتاب تفسیر سوره صف

جلسات تفسیر سوره‌ی صف، در دوران مسئولیت ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در چهار جلسه از نوزدهم آذرماه تا بیست‌و‌چهارم دی‌ماه 1361 برگزار شده و تمامی چهاده آیه‌ی این سوره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

معرفی سوره صف

 سوره صَف شصت و یکمین سوره و از سوره‌های مدنی قرآن است که در جزء ۲۸ جای گرفته است. این سوره را به این مناسبت «‌صفّ‌» می‌نامند که آیه چهارم آن درباره صف جهادگران سخن می‌گوید. از موضوعاتی که در این سوره مطرح شده چنین است: تسبیح و تقدیس خداوند، سرزنش و توبیخ کسانی که گفتارشان با کردارشان مطابقت ندارد، پیروزی نهایی دین خدا و جهانگیر شدن آن و بی‌نتیجه بودن تلاش مخالفان برای جلوگیری از آن، تشویق انسان‌ها به جهاد با مال و جان.

از آیات مشهور این سوره، آیه «نَصْرٌ‌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِ‌یبٌ» است که مؤمنان را به پیروزی بشارت می‌دهد. مفسران مصداق این پیروزی را فتوحات مختلفی دانسته‌اند از جمله فتح مکه. همچنین این «فتح قریب» به پیروزی قائم آل محمد تفسیر شده است. درباره فضیلت تلاوت این سوره نیز از جمله در روایات آمده است هر کس سوره صف را قرائت کند، مادامی که در دنیاست، عیسی(ع) بر او درود می‌فرستد و برای او طلب مغفرت و آمرزش می‌کند و در روز قیامت رفیق و همراه حضرت عیسی(ع) خواهد بود.

خرید کتاب تفسیر سوره صف

این کتاب را در فراکتاب با تخفیف ویژه خریداری کنید.

کتابشناسی ملی :
9230966
شابک :
9786225503212
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
94
کنگره :
‏‫‬‭‭BP۱۰۲/۸۶‏‫‭
دیویی :
‏297/18

کتاب های مشابه تفسیر سوره صف