امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پاسخ های الکتروفیزیولوژی سیستم شنوایی

کتاب پاسخ های الکتروفیزیولوژی سیستم شنوایی توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شده است. ارزیابی های الکتروفیزیولوژی شنوایی، همواره به عنوان یکی از مهم ترین آزمون های تشخیصی اختلالات شنوایی مطرح بوده اند. این آزمون ها با ارائه محرک های شنوایی مختلف و ثبت پاسخ سیستم عصبی انجام می شوند. پاسخ های الکتروفیزیولوژی شنوایی دارای کاربرد های متعددی برای ارزیابی های سیستم شنوایی هستند که شامل غربالگری آسیب های شنیداری، ارزیابی آستانه های شنوایی، بررسی عملکرد سمعک بصورت آبجکتیو و بررسی پردازش های مختلف سیستم شنوایی از جمله کشف، تمایز، شنوایی دو گوشی، شنوایی در نویز و توجه انتخابی می باشد.

تخمین آستانه شنوایی به عنوان معمول ترین کاربرد این آزمون ها بخوبی برای بسیاری از متخصصین شناخته شده است و بصورت بسیار گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از آزمون هایی مانند ABR و ASSR می توان در نوزادان، متمارضین و گروه های سخت آزمون به بررسی آبجکتیو سیستم شنوایی پرداخت. از طرف دیگر با توجه به گسترش چشمگیر برنامه غربالگری شنوایی جهانی نوزادان، کارکرد بهینه آزمون های الکتروفیزیولوژی برای غربالگری و ارزیابی سیستم شنوایی، اهمیت بسیار یافته است.

با بکارگیری پاسخ های وابسته به رخداد، می توان چگونگی عملکرد سیستم پردازش شنوایی مرکزی را در پاسخ به محرکات پیچیده تر بررسی نمود. در بسیاری از موارد، این پاسخ ها نمودی از پردازش شنوایی مرکزی بیمار می باشند. دیگر آزمون های الکتروفیزیولوژی مانند الکتروکوکلئوگرافی و پتانسیل های عضلانی برانگیخته دهلیزی برای ارزیابی بیماران دچار سرگیجه دهلیزی طراحی شده اند و امروزه جزء جدایی ناپذیر در ارزیابی این بیماران هستند.

صفحات کتاب :
277
کنگره :
QP461‏‫‬‮‭/ج7پ2 1397
دیویی :
612/85
کتابشناسی ملی :
5321828
شابک :
978-600-369-119-3‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه پاسخ های الکتروفیزیولوژی سیستم شنوایی