امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 103,500
نظر شما چیست؟

نگارنده در شروع تألیف این اثر قصد داشت؛ مانند آثار دیگر پژوهشگران امنیتی تحلیل خود را روی تئوری های جاری در روابط بین الملل مانند رئالیسم، لیبرالیسم، سازه گرایی و... ارائه دهد، ولی با مداقه در محتوای این اندیشه ها درمی یابد موضوعات چند دهه آینده بشر با فناوری هایی که محاسبه گریانه و اثبات گرایانه دنبال خواهند شد، اندیشه های جدید بشر فرای از این تئوری های تاریخ مصرف گذشته خواهند بود. هرچند به این تئوری ها نیز اشاره شده است، مقداری مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین در این کتاب به الگوریتم - آنارشی پرداخته می شود و با امید ایجاد روزنه هایی در افزایش سرعت استخراج علوم در نیمه دوم قرن 21 شاهد تحولات بنیادین در این محافل خواهیم بود و تا پایان این قرن به نتایج فوق العاده درباره تجدیدنظر در زمینه ادامه راه با ساختار کنونی یعنی دولت - ملت برسیم.

در فصل اول سعی بر آن است تا برای ارائه مفهوم ساده ای از امنیت تعریف های رایج موجود در دیگر متون استفاده نشود و به ایجاب کلی و چندبعدی از چرای امنیت پرداخته شود؛ زیرا بسیاری از صاحب نظران مطرح در این حوزه از تعریف امنیت طفره می روند. بااین وجود، نمی توان گفت امنیت تعریفی ندارد، بلکه به دلایلی مانند سیال بودن آن، نوپابودن مطالعات امنیتی و عواملی دیگر هنوز تعریف منسجمی از آن دیده نشده است. البته در این فصل برای ارائه شمای کلی از امنیت به موضوعات مانند آینده امنیت، بعد تکاملی امنیت، اخلاق و امنیت، معمای هزینه و اهمیت اطلاعات در امنیت نیز پرداخته می شود.
فصل دوم به انواع ناامنی می پردازد و ناامنی را در پنج حوزه مورد بررسی قرار می دهد؛ شامل ناامنی نقطه ای، خوشه ای، توده ا ی، واحد و همچنین به طور ویژه ای به ناامنی پنهان نیز پرداخته می شود. با تقسیم ناامنی بهتر می توان آن را ابراز داشت و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن را مرتفع کرد. ناامنی نقطه ای بیشتر تهدیدات مقیاس کوچک مانند تهدیدات بین فردی را در بر می گیرد؛ این ناامنی در نقطه ای شروع و در آنجا نیز به پایان می رسد. ناامنی خوشه ای گستره ی بزرگ تری مانند تهدیدات میان گروه های کوچک را در بر می گیرد. ...

صفحات کتاب :
290
کنگره :
‫‭JZ۵۵۸۸
دیویی :
۳۵۵/۰۳۳‬
کتابشناسی ملی :
9193513
شابک :
9786222929985
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه آنارشی، الگوریتم و افراد