امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
خرید چاپی
120,000
10%
ت 108,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب الی به قلم فائضه غفار حدادی سفرنامه شامات و حدود سرزمین‌های اشغالی  می‌باشد و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب الی

سال‌های سال است که سرزمین‌های مسجد الاقصی به دست انسان‌هایی افتاده است که می‌توان گفت هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند. کسانی که خویی از انسان بودن ندارند. کتاب الی... به قلم فائضه غفار حدادی سفرنامه شامات و حدود سرزمین‌های اشغالی است که توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

خلاصه کتاب الی

از مجسمه حاج احمد متوسلیان میگذریم و مزاحم شوقش برای رها شدن از سنگ ها و رفتن به سمت جلو نمی شویم حالت مجسمه طوری است که اگر می خواستم رویش اسم بگذارم اسم عملیات آزادسازی خرمشهر را پیشنهاد میدادم «إلی بیت المقدس!»
چند قدم جلوتر در منتها الیه پرتگاه چند دکل فلزی ساخته اند به تبعیت از جمع از بلندترینش بالا میروم ماکت بزرگی از حاج قاسم روی دکل میانی ایستاده یک CON دستش را به حالت بی خیالی توی جیبش گذاشته و با دست دیگرش به سرزمین های اشغالی اشاره میکند و انگار که می گوید الی بیت المقدس ۲ را از اینجا شروع کنیم

متن کتاب الی

روزی که به همسر جان گفتم: «می‌خوام برم لبنان»، در حال تماشای اخبار بود و هم‌زمان میوه می‌خورد. من هم داشتم لباس‌های خشک‌شده را تا می‌کردم. بدون اینکه نگاهم کند، پرسید:‌ «می‌دونی لبنان در حال حاضر دولت نداره؟»‌
گفتم: «نه؟ یعنی چی دولت نداره؟‌»
هستۀ زردآلویش را انداخت توی بشقاب و گفت: «یعنی ماه‌هاست دولت منحل شده و هنوز کابینۀ جدیدی معرفی نشده.»
شلوار پسرک را با احتیاط بیشتری تا کردم و گفتم: «پس امورات کشور چطوری می‌چرخه؟»‌
سیبی را گاز زد و گفت: «چه می‌دونم. لابد دولتش قبلاً هم نقش خاصی در ادارۀ کشور نداشته!»
سکوت کردم و سعی کردم این ماجرا را برای خودم مهم جلوه ندهم که پسرچه طبق عادتش، شروع به خواندن بلند زیرنویس اخبار کرد. پارسال که کلاس اول بود، برای تشویق به خواندن، ازش می‌خواستیم زیرنویس‌ها را بخواند. حالا همین کارش روی اعصاب همه است و داد بقیه را درمی‌آورد.
«سیدحسن نصرالله تأکید کرد:‌ اگر میانجی آمریکایی در زمینۀ مرز دریایی عملکرد مناسبی نداشته باشد، ما به‌سمت تنش بیشتر پیش خواهیم رفت.»
همین یک جمله قبل از اعتراض پسر جان و ساکت کردن پسرچه کافی بود که چشم از لباس‌ها بردارم و باقی زیرنویس را خودم بخوانم که حاوی جملاتی پر از تنش و حمله و این چیزها در لبنان بود. سعی کردم به روی مبارک نیاورم و همسر جان را حساس نکنم. اگر اجازه نمی‌داد بروم، کل پروژۀ روایت یک سال عقب می‌افتاد. زیرلب آیت‌الکرسی را شروع کردم و چهارمین زیرپوش پسرانه را به‌آهستگی تا کردم.
همسر جان تفالۀ سیبش را هم انداخت کنار هستۀ زردآلو و درحالی‌که پسرها را به جام جهانی منچ دعوت می‌کرد، گفت:‌ «فقط این‌و بدون که هر لحظه ممکنه جنگ داخلی بشه و می‌دونی که اولین جایی که تو بیروت با شروع جنگ بسته می‌شه، فرودگاهه!»
بااینکه نمی‌دانستم، اما مثل کارشناسان کارکشتۀ مسائل خاورمیانه سر تکان دادم و به این فکر کردم که اگر رفتم لبنان و جنگ شد و فرودگاه بسته شد، چطوری طول مدیترانه را شنا کنم و خودم را برسانم ترکیه و از آنجا زمینی برگردم ایران. لباس‌ها که تمام شد، شرکت‌کنندگان جام جهانی منچ یکی یک مهره را رسانده بودند به خانه‌شان. درحالی‌که دلم آشوب بود، مظلومانه سر خم کردم و پرسیدم: «برم؟»
در هیاهوی شادی جفت‌شیشی که آورده بود، گفت:«بدون مرد، نه!»

فائضه غفار حدادی بیوگرافی

فائضه غفارحدادی متولد ۱۳۶۳ در تبریز است. سه فرزند دارد و هر سه هم پسر. دوران دانش‌آموزی را در دبیرستان فرزانگان تبریز درس خوانده. تحصیلات آکادمیک را هم تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته زیست ‌دریا در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داده است.

کتاب های فائضه غفار حدادی

کتاب‌های ایشان که در فراکتاب عرضه شده است: خط مقدم، یک محسن عزیز، به من دست نزن، دهکده خاک بر سر، سر بر خاک دهکده، خورشید که غرق نمی شود و ...

بهترین کتاب های انتشارات شهید کاظمی

انتشارات کاظمی، یکی از سایت های منتخبی است که می توان از آن بسیاری از کتاب های مورد علاقتان را خرید کنید از جمله پرفروش ترین کتاب های آن می توان به کتاب های یادت باشد، سربلند، تو زودتر بکش، مارو پله، کار باید تشکیلاتی باشد و… اشاره کرد.
 کتاب راستینه یکی از کتاب های است که این انتشارات وارد بازار کرده است.
کتاب تهران تا تیرانا کتاب دیگری از انتشارات شهید کاظمی است.
کتاب تهران تا تیرانا نوشتهٔ محمد جعفربگلو و ویراستهٔ فهیمه اسماعیلی است.
کتاب نخسایی ها نیز توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

کتاب فروشی آنلاین

انتشارات شهید کاظمی یکی از سایت های فروش کتاب با تخفیفات متنوع می باشد.

دانلود کتاب الی

خرید الکترونیکی کتاب در فراکتاب فراهم است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت و اپلیکیشن فراکتاب با خرید و مطالعه آن در اپلیکیشن از آن لذت ببرند.

دانلود کتاب الی

مشخصات کتاب الی ... را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: فائضه غفار حدادی
تعداد صفحه: 238
موضوع: سفرنامه شامات و حدود سرزمین های اشغالی
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
238
کنگره :
‏‫‭DS80/2
دیویی :
‏‫‭915/692044
کتابشناسی ملی :
9194256
شابک :
987-622-285-211-5
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه الی ...