امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید چاپی
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 10 امامان معصوم، دهمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 10 امامان معصوم

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 10 ره نامه مباحث مربوط به امامان معصوم را از منظر مقام عظمی ولایت بیان می کند.

خلاصه کتاب ره نامه 10 امامان معصوم

آن چیزی که برای ائمّه ی ما قبل از غدیر و قبل از همه ی چیزها بوده است، این یک مقامی است که مقام ولایت کلّی است که آن امامت است. معنای دیگرش عهده دار شدن حکومت و سیاست جامعه است که امامان معصوم به نصب الهی از آن برخوردارند.
برای امام، مقامات معنوی هم هست که جدا از وظیفه ی ‎ ‎ حکومت است؛ و آن، مقام «خلافت کلّی الهی» است که گاهی درلسان ائمّه(علیهم السّلام) از آن یاد شده است. خلافتی است تکوینی که به موجب آن جمیع ذرّات در برابر «ولیّ امر» خاضعند... اصولاً رسول اکرم(صلّی الله علیه وآله وسلّم) و ائمّه(علیه السّلام) _ طبق روایاتی که داریم _ قبل از این عالم انواری بوده اند در ظلّ عرش؛ و در انعقاد نطفه و طینت از بقیّه ی مردم امتیاز داشته اند.
کتاب ره نامه 10 امامان معصوم دارای 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: امام و امامت
فصل دوّم: جایگاه و منزلت ائمّه
فصل سوّم: شئون مختلف ائمّه
فصل چهارم: انسان 250 ساله
فصل پنجم: ما و ائمّه
فصل ششم: دولت آرمانی ائمّه
فصل هفتم: نقد برخی نگرشها
فصل هشتم: پیشینه ی محبّت ایرانیان به ائمّه
فصل نهم: الگوگیری از ائمّه(علیهم السلام) در انقلاب اسلامی
فصل دهم: انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ ائمّه

برشی از متن کتاب امامان معصوم ره نامه 10 

آغاز آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت
امام جواد مانند دیگر ائمّه ی معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده ی شایسته ی خدا به جهاد با کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امّت اسلام منصوب شد و در سال هایی کوتاه جهادی فشرده با دشمن خدا کرد به طوری که در سنّ 25 سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمّل شد و او را با زهر شهید کردند. همان طوری که ائمّه ی دیگر ما(علیهم السّلام) با جهاد خودشان هر کدام برگی بر تاریخ پرافتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشه ی مهمّی از جهاد همه جانبه ی اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت.

خرید کتاب ره نامه 10 امامان معصوم

نسخه چاپی کتاب ره نامه 10 امامان معصوم را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب امامان معصوم جلد 10ره نامه 

کتاب ره نامه 10 امامان معصوم را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 10 امامان معصوم را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 144
موضوع: امام شناسی، امامان معصوم از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
144
کنگره :
1402 7ت2خ/295/ BP102
دیویی :
‏297/18
کتابشناسی ملی :
4533598
شابک :
9786227491807
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه امامان معصوم