امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آمار کاربردی 

کتاب آمار کاربردی توسط آقای ابوالفضل گندمی به عنوان یک کتاب درسی برای احتمال و آمار در کلیه رشته‌ها و کاربرد آن تهیه شده است توسط دانشگاه جامع امام حسین(ع) منتشر شده است.

کلمه آمار برای بیشتر مردم به عنوان اطلاعات عددی است ولی اکنون آمار به عنوان یک موضوع علمی، شامل مفاهیم و روش‌هایی است که در تمام تحقیقات‌هایی که مستلزم جمع‌آوری داده‌ها هستند اهمیت دارد، به عبارت دیگر، علم آمار، علم تصمیم‌سازی است و یا هنر معنی دادن به داده‌ها را آمار می‌گویند.

گزیده کتاب آمار کاربردی 

فرضیه‌های صفر و فرضیه‌های ساده و مرکب
یک مسئله آزمون فرضیه معمولا حاصل یک چنین سوالاتی است: آیا سیگار کشیدن باعث بروز سرطان می‌گردد؟ آیا بستن کمربند ایمنی باعث کاهش صدمات ناشی از تصادف می‌گردد؟ آیا کارخانه‌های انرژی اتمی باعث افزایش میزان تششعات زیان‌بار می‌گردد؟
آیا اضافه کردن کاتالیزور فرضی Aبه یک فرآیند شیمیایی باعث بهبود نتیجه حاصل می‌گردد؟ و... بدین ترتیب ما یک پارامتراصلی داریم(در چهار مثال بالا میزان بروز سرطلان، میزان صدمات ناشی ازتصادف، سطح تششعات و یا نتیجه یک فرآیند شیمیایی) و مادرصدد آنیم که تعیین کنیم آیا وقتی یک عنصر از سیستم تغییر می‌کند(مثلا افزایش سیگارکشیدن، افزایش بستن کمربند ایمنی، افزایش کارخانه‌های رادیو اکتیو و یا اضافه کردن کاتالیزور فرضی) این  پارامتر اصلی نیز به نوعی تغییر می‌کند یا خیر مثلا افزایش یا کاهش می‌یابد یا خیر.
فرضیه‌ایی که در آن عامل هیچ تاثیری در تغییر پارامتر اصلی ندارد فرضیه صفر نامیده می‌شود. و فرضیه‌ای که عامل تاثیر در کاهش یا افزایش میزان پارامتر اصلی دارد فرضیه ثانویه نامیده می‌شود.
صفحات کتاب :
429
کنگره :
77آ9گ/2/QA27
دیویی :
519/507
کتابشناسی ملی :
15056_84م
شابک :
5_212_452_9
سال نشر :
1384

کتاب های مشابه آمار کاربردی