امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آمار نظری

کتاب آمار نظری به عنوان یک کتاب درسی برای احتمال و آمار(در کلیه رشته‌ها) و کاربرد آن نوشته آقای ابوالفضل گندمی و توسط دانشگاه جامع امام حسین منتشر شده است.

کلمه آمار برای بیشتر مردم به عنوان اطلاعات عددی است ولی اکنون امار به عنوان یک موضوع علمی شامل مفاهیم و روش‌هایی است که در تمام تحقیقات‌هایی که مستلزم جمع‌آوری داده‌ها هستند، بسیار اهمیت دارد، به عبارت دیگر،علم آمار، علم تصمیم‌سازی است و یا هنر معنی‌دادن به داده‌ها را آمار گویند.

هدف ما در سراسر کتاب، بیان مفاهیم با توجه به جوهر فکر و عمل آماری با نگاهی دقیق به تعریف اخیر است.

گزیده کتاب آمار نظری

نظریه مجموعه ساده

«مجموعه» یک نماد غیر تعریف شده است(مانند «نقطه» یا «خط» در هندسه دبیرستانی)؛ فرض می‌کنیم که حداقل یکی از آنها وجود دارد و به محدودیت جهانی یا مجموعه مرجعQ توجه می‌کنیم. تمام عملکردها نسبت بهQ مرتب می‌شوند و از وضعیت‌های متناقض پرهیز می‌کنند. برای جزئیات بیشتر، مسائل انتهایی این فصل یا را ببنید. (نظریه مجموعه «ساده» به وسیله نطریه «بدیهی» ساخته می‌شود، که دارای رفتار پیشرفته مرتب شده است که پارادوکس‌های ممکن را از میان برمی‌دارد).

مجموعه‌ها چطور در احتمال و آمار وارد می‌شوند و توسط مثالی توضیح داده می‌شوند و در بخش4.1معرفی می‌شوند. از این منظر، مثال‌ها ساده هستند واحتمال به‌صورت راحت، توضیحات مفاهیم و عملیات مجموعه‌ای بیان می‌کنند. مسائل احتمالاتی واقع‌بینانه از این مفاهیم استفاده می‌کنند، همچون مسئله عملیات دفتر پست که در دنباله تعریف3.2.2 توضیح داده می‌شود.

صفحات کتاب :
567
کنگره :
8آ9گ/2/QA276
دیویی :
519/5076
کتابشناسی ملی :
10921_84م
شابک :
7_211_452_964
سال نشر :
1384

کتاب های مشابه آمار نظری