کتاب سرمایه انسانی اشتغال پذیری pdf

مبانی نظری و کاربردش برای رشته ادبیات فارسی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سرمایه انسانی اشتغال پذیری

هدف کلی کتاب حاضر تحلیل سرمایه انسانی اشتغال پذیری است که با سه هدف جزئی دنبال می شود: ۱. بررسی و توسعه مبانی نظریه سرمایه انسانی ۲. بررسی و تحلیل کمیت و کیفیت عرضه و تقاضای آموزش عالی(محتویات برنامه های درسی، آموزشی و مبانی فکری رشته ادبیات فارسی) ۳. بررسی و تحلیل کمیت و کیفیت عرضه و تقاضای نیروی انسانی ادبیات فارسی و ۴. تحلیل هماهنگی دو بازار خدمات آموزش عالی و بازار کار دانش آموختگان رشته ادبیات فارسی است.

برای پیگیری اهداف یادشده از داده های میدانی و اسنادی در چارچوب یک روش تحقیق آمیخته(کیفی و کمی) استفاده شده است. از تحقیق کیفی برای استخراج و ارزیابی مهارت های اشتغال پذیری در رشته ادبیات فارسی استفاده کردیم. از تحقیق کمی نیز برای تحلیل محتوای سرمایه انسانی و تعیین سطح عرضه و تقاضای سرمایه انسانی و تعیین شکاف آنها در این رشته بهره جستیم.

گزیده کتاب سرمایه انسانی اشتغال پذیری

از گذرگاه این کندوکاوها، اتصال یا عدم پیوند آن با گنجینه های میراثی و تناسب با تغایر احتمالی آن نسبت به نیازهای جامعه امروز روشن می شود. از سوی دیگر این طرح ها با تکیه بر میراث های فرهنگ بومی و دینی و با پشتوانه بهره گیری از مطالعات جهانی و ملی و به صورت شبکه برنامه محصول گرا و هم افزایانه شکل یافته اند و با رویکرد بین رشته ای و با مشارکت محققان توانای پژوهشگاه و صاحب نظران سرآمد سطح ملی تدوین شده  است که شامل تمام سطوح و گرایش های زبان و ادبیات فارسی می شود.

مطالب کتاب به ترتیب می تواند برای سیاست گذاران اشتغال و توسعه سرمایه انسانی، محققان اقتصادی و دانشجویان علوم اقتصادی مفید باشد.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
377
کنگره :
‏‫‬‮‭HD4904/7
دیویی :
‏‫‬‮‭658/301
کتابشناسی ملی :
7584592
شابک :
978-622-6304-98-6

کتاب های مشابه سرمایه انسانی اشتغال پذیری