کتاب مردم ‏شناسی ارتباطی اسطوره در سینمای ایران pdf

تحلیل دوره های انقلاب، جنگ و بازسازی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مردم ‏شناسی ارتباطی اسطوره در سینمای ایران

کتاب مردم ‏شناسی ارتباطی اسطوره در سینمای ایران شامل تحلیل دوره های انقلاب، جنگ و بازسازی، نوشته علی اسکندری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

گزیده کتاب مردم ‏شناسی ارتباطی اسطوره در سینمای ایران

آشنابودن داستان ‏های اسطوره‌‏ای برای ناخودآگاه، عاملی بسیار کارآمد در جذب مخاطب جهانی در سینماست؛ بنابراین پیوند میان سینما و اسطوره، پیوندی دوسویه است. همان‏ طور که فیلم‏ های سینمایی بستر به‏ تصویرکشیدن اسطوره ‏ها را فراهم می‏ سازند، اسطوره ‏ها نیز در فراهم ‏کردن ایده و داستان برای تولید فیلم ‏های سینمایی تأثیرگذار هستند؛ از همین رو در سال‏ های اخیر، میزان و شدت تولید آثار اسطوره‏ای با محوریت کهن ‏الگوی قهرمان سرعت بیشتری به خود گرفته است و از قضا با اقبال بسیار زیاد مخاطبان نیز مواجه شده است. 

این دستاورد، فیلم‏نامه ‏نویسان و متخصصان حوزۀ فیلم را به این نتیجه رسانیده ‏است که وجود اسطوره ممکن است به ساختار روایی متن انسجام بخشد و به ماندگاری، جذابیت و تأثیرگذاری آن کمک کند. فیلم‏ سازان مطرح سینما همچون جرج لوکاس، جرج میلر، استیون اسپیلبرگ، جان بورمن و فرانسیس فورد کوپولا توانسته ‏اند با استفاده از ساختار اسطوره‌‌‌‌‌‌‌‌‏ای به آثار به‏ شدت محبوب و پرفروشی دست یابند که مخاطب با آن‏ ها نه به ‏عنوان اثر سینمایی بازنمایی‏ شده، بلکه به‏ عنوان واقعیت، هم‏ذات ‏پنداری کرده است.

صفحات کتاب :
216
کنگره :
PN1993/5
دیویی :
791/430955
کتابشناسی ملی :
6167259
شابک :
978-600-033492-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مردم ‏شناسی ارتباطی اسطوره در سینمای ایران