نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شعله‌ور کردن یادگیری

کتاب شعله‌ور کردن یادگیری توسط انتشارات ارشدان منتشر شده است. در فصل‌های این کتاب راهکارهای خاص و ویژه برای کلاس‌های درس ارائه می‌شود که از شناسایی مغز، شناخت اتصال‌های مغزی و نحوه ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات در مغز به‌دست می‌آید.

گزیده کتاب شعله‌ور کردن یادگیری

عصر حاضر یک دوران هیجان‌انگیز و اساسی برای یک معلم است. تصویربرداری عصبی و نقشه‌برداری از مغز فراتر از محدودیت مطالعهٔ بیماری‌ها در زمینه پزشکی و یا درمان بیماری‌های روانی است و دریچه‌ٔ بزرگی را به سوی شناخت مغز باز کرده است. اکنون این توانایی وجود دارد که بتوان فعالیت مغز را برای شناسایی میزان تاثیرگذاری حواس پنجگانه بررسی کرد و نحوه دریافت و ذخیره‌سازی اطلاعات را در حافظه کاری (کوتاه‌مدت)، ارتباطی و درنهایت بلندمدت طبقه‌بندی و ذخیره‌سازی کرد. به‌طور خلاصه، اکنون می‌توانیم میزان فعالیت و ساختار مغز را در هنگام تدریس معلم‌ها و یادگیری دانش‌آموزان مشاهده کنیم.

درحال ‌حاضر معلم‌ها می‌توانند مقاله‌ها و اکتشافات جدید و قدرتمند درباره مغز را مطالعه کرده و با استفاده از راهکارهای یادگیری تحقیق-محور آن‌ها را به کلاس درس و برنامه درسی خود ربط دهند تا فرآیند یادگیری در دانش‌آموزان به‌صورت موثرتر و شادتر اتفاق بیافتد. اکتشاف مؤثرترین روش‌ها در تدریس برای کمک به یادگیری دانش‌آموزان نامحدود است.

صفحات کتاب :
146
کنگره :
LB1060
دیویی :
370/1523
کتابشناسی ملی :
7590260
شابک :
978-622-08-0287-7
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه شعله ور کردن یادگیری