نظر شما چیست؟
کتابچه ده درصد شادتر چگونه صدای داخل سرم را رام کردم، بدون از دست دادن برتری استرس خودرا کاهش دادم، و از روشی موفق برای خودیاری استفاده کردم.

دَن هَریس در کتاب 10% شادتر خاطرات وقایعی را بازگو می کند که در خلال اجرای زنده تلویزیونی دچار حمله وحشت گردد و خواننده را تشویق می کند تا برای پیدا کردن دلیل این مسئله با او همراه شود. هریس بعد از این اتفاق و مطالعه آثاری در زمینه معنویت، خودیاری، مذهب بودایی و آثار دانشمندان علوم اعصاب، بیان می کند که فهمیده در کل زندگی اش خوابگردی کرده است. او تصویر روشنی از زندگی بی فکرانه خود ارائه می دهد و می گوید بی فکری او به خاطر هیجان و علاقه وسواسی او به گزارشهای جنگی و مصرف بیش از حدّ موادمخدر بوده است.

هریس برای خوانندگان توضیح می دهد که فهمیده صحبتهای درونی او، ریشه در رفتار بی فکرانه اش داشته است و با استفاده از روشی غیر معمول، راه حلی برای این مسئله پیدا کرده است. او روایت می کند که چطور مراقبه را یاد گرفت، شفقت را با پشتکار پرورش داد و به شادیِ پایدار دست یافت. او از مراقبه رمزگشایی می کند و نشان می دهد که این روش می تواند برای هر کسی، عملی و مؤثر باشد.

از نظر او، وقتی صدایِ پیوسته ذهنتان را آرام می کنید، لزوماً به معنی از دست دادن مهارت، خلاقیت، یا عادات موفقیت تان نیست.

شفقت را پرورش دهید و مراقبه کنید. مراقبه به شما کمک خواهد کرد به جای واکنش نشان دادن به تکانه ها، به آنها پاسخ بدهید. نسبت به خودتان قاطع، اما مهربان باشید. با معایب تان مواجه شوید و اشتباهات تان را ببخشید.

متفکر بودن به شما کمک می کند چیزی که ارزشمند و چیزی که بیهوده است، بشناسید. وابستگی تان به نتایج را کمتر کنید. وسواس فکری و نگرانی، نتیجه را تغییر نخواهد داد.

کتاب های مشابه کتابچه ده درصد شادتر