نظر شما چیست؟

معرفی کتابچه واقعیت

ده دلیل برای اثبات اینکه ما درمورد اتفاقات جهان اشتباه می کنیم

و چرایی بهتر بودن اتفاقات نسبت به تفکرات ما

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که نسبت به سایر افراد جهان بهتر هستید؟ به نظر شما دنیا به دو قسمت تقسیم شده، دسته ای که موفق هستند و دسته ای که موفق نیستند، دسته ای که فقیر هستند و دسته ای که غنی اند و تقریباً عده ی بین این دو گروه را در نظر نمی گیریم. داشتن این دیدگاه سیاه و سفید به کلی اشتباه است.

هانس رُوسلینگ کتاب «واقعیت» را برای ایجاد تاثیر روی تفکرات ما و چرایی داشتن این نوع نگاه و تفکر با استفاده از اطلاعات و نمودار ها که رد کردنشان کار خیلی سختی است، نوشت. هر کس با تمایلات و تعصبات شخصی اش زندگی می کند، اما همیشه قابل تغییر هستند. رُوسلینگ در کتاب «واقعیت» تصورات غلطی را معرفی می کند که باعث نتیجه گیری های اشتباه در افراد می شود.

سپس مواردی را برای مقابله با این نکات ارائه می دهد.
مهم نیست چه شغلی دارید یا در زندگی تان چه می کنید، نصیحت های این کتاب ارزشمند هستند و می توانید از آن ها در زندگی شخصی تان استفاده کنید. خود ما، در مورد بسیاری از رویداد ها و افراد، عقاید و نظرات بدی داریم و این فقط به این دلیل است که این تفکرات را به خودمان القاء کرده ایم. دیدن دو بُعد از هر اتفاق خیلی مهم است و بهترین راه برای به دست آوردن بهترین زندگی، داشتن تصمیمات آگاهانه و منطقی است.

ما نه تنها باید به شناخت عقاید غلط پرداخته و در منظم کردن آن ها کوشا باشیم، بلکه باید تمام این کارها را به خاطر فرزندانمان هم انجام دهیم. همین تصورات غلط، دلیل و ریشه ندیدن اتفاقاتِ خوب ِدور و برمان است.
کتاب واقعیت چرایی کلی اتفاقات و چگونگی مبارزه برای تغییر دادن این دلایل را تشریح کرده و چشم خوانندگان را به روی چشم انداز جدیدی می گشاید.

کتاب های مشابه کتابچه واقعیت