امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
خرید چاپی
120,000
10%
ت 108,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسجد رهبر

تحقیق و مصاحبه های کتاب مسجد رهبر که از سال 1388 شروع شده اند، به ترتیب توسط حسن سلطانی، سید محمد امیر احمدی طباطبایی و احمد عسگری انجام شده اند و طی این مدت با بیش از 70 تَن از مرتبطان مسجد کرامت مصاحبه صورت گرفته و هزاران سند مطالعه شده است.

علاوه بر 4 فصل کتاب مسجد رهبر که زمینه های شکل گیری و فعالیت های مسجد کرامت را بررسی و تبیین می کند، تصاویر، اسناد و اَعلام نیز در سه فصل، ضمیمه کتاب شده است و در مجموع، می توان کتاب مسجد رهبر را اثری در حوزه «مسجد نگاری» معرفی کرد. کتاب مسجد رهبر که اولین اثر انتشارات راه یار در رده تاریخ شفاهی «مساجد انقلاب» است.

مستند خامنئی

مستند «خامنئی»، به زندگی مقام معظم رهبری از تولد در سال ١٣١٨ تا انتصاب ایشان به رهبری در سال ١٣۶٨ می‌پردازد. مستند «خامنه ای» حاصل تلاش و کوشش طولانی است که پرده از اسرار پنجاه سال زندگی امام خامنه ای بردارد، تا به ما درس، غرور و افتخار بدهد، در عین حال باید گفت که این زندگی نامه نیز نمایش همه چیز نیست و هنوز اسرار بسیاری باقی می ماند و این توضیحات نیز ناکام است. مستند خامنئی

گزیده کتاب مسجد رهبر 

«نسبت انقلاب اسلامی با مسجد اما، به تمام معنا ویژه و منحصر به فرد است. مسجد در انقلاب ایران هم رسانه است، هم مرکز تربیت نیرو، هم نهاد سازمان دهنده اجتماعی و هم محور بسیج سیاسی. هم محل اخذ رأی در انتخابات است و هم پاتوق اعزام به جبهه جنگ. خدمات متقابل مسجد و انقلاب در ایران، فهرست مفصلی دارد که حتی گزارش آن هم در یک کتاب نمی گنجد. مطالعات صورت گرفته درباره نهاد مسجد در ایران و خصوصا در دوران انقلاب اسلامی، بسیار کمتر از آن چیزی است که ضرورت و ظرفیت داشته است.

«مسجد رهبر»، گزارشی است از شکل گیری و فعالیت های «مسجد کرامت» مشهد، در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع). این مسجد را که بعدها امام جماعتش، رهبر انقلاب اسلامی شد، می توان از جهات گوناگون نمونه ای ممتاز از الگوی فعالیت مسجدی در منظومه معرفتی آرمانی اسلام ناب معرفی کرد. «مسجد رهبر»، از یک سو این الگو را توضیح می دهد و از دیگر سو، مسیر رشد مشهد انقلابی را از چند دهه پیش از انقلاب اسلامی روشن می کند؛ مسیری که در آن، برخی دشواری ها و پیچیدگی های آمیختن سنت و روشن فکری، توده و نخبگان، دینداری و مبارزه آشکار شده است.»

صفحات کتاب :
543
کنگره :
‏‫‭DSR169‏‫‬‭3‏‫‭/‮الف‬8م5 1398
دیویی :
955/0844092
کتابشناسی ملی :
5617204
شابک :
978-622-6689-02-1
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه مسجد رهبر