امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,000
خرید چاپی
80,000
10%
ت 72,000
نظر شما چیست؟

«ره‌نامه» مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. کتاب ره نامه 16 آزادی و استقلال یازدهمین کتاب از این مجموعه است.

ره‌نامه، جوان مؤمن، دانا و انقلابی را برای طی مسیر بلند و شکوهمند از خودسازی و جامعه‌پردازی به تمدن‌سازی و آمادگی برای ظهور همراهی می‌کند.


معرفی کتاب ره نامه 16 آزادی و استقلال


یکی از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی که ملت ایران برای تحقق آن‌ها به پا خواستند و حکومت ظالم شاهنشاهی را مانع پا گرفتن آن‌ها می‌دانستد دو مقوله «آزادی و استقلال» بوده است. دو مساله حیاتی که بسیاری از کشورهای جهان از این دو نعمت بزرگ محروم هستند. در تصمیم گیری‌ها باید منافع اربابان خود را مراعات کنند و از بسیاری حقوق طبیعی خود محروم هستند. حتی در کشورهای پیشرفته دنیا نیز برداشت غلط و دنیوی از مفهوم مهم حریت و آزادگی سبب شده تا آزادی را در رها شدن از قیود الهی و فطری بدانند و بدتر خود را در بند شهوات و هوس‌های شیطانی گرفتار و محصور نمایند. به همین دلیل تبیین دو این نعمت و اینکه چگونه انقلاب اسلامی تا به امروز چه مقدار توانسته در تحقق این دو شعار موفق عمل نماید و در ادامه راه چه باید کرد تا بتوانیم بیش از پیش بتوانیم به این آرمان‌های انقلاب‌مان جامه عمل بپوشانیم از جمله مباحثی هستند که رهبر معظم انقلاب پیرامون آن‌ها سخنان فراوانی ایراد نموده‌اند و شانزدهمین ره‌نامه تلاش کرده تا حدودی مباحث مطرح شده توسط رهبر پیرامون این موضوع را جمع آوری و تقدیم خوانندگان کنند.

برشی از متن کتاب ره نامه 16 آزادی و استقلال

اگر ما می‌گوییم و معتقدیم که آزادی اقتصادی در اسلام هست این آزادی اقتصادی به هیچ وجه نباید تشبیه بشود به آزادی اقتصادی در دنیای سرمایه داری غرب دو نوع چیز، دو نوع آزادی دو نوع تلاش اقتصادی وجود دارد؛ آنچه که امروز در غرب هست، مورد قبول اسلام نیست و سرمایه داری به معنای غربی آن به هیچ وجه از نظر اسلام امضا و تأیید نشده، بلکه حتی با آن مبارزه و مقابله‌ی جدی هم در احکام فراوان صورت گرفته. این اولین نکته که هم کسانی که مایلند راجع به این مسئله فکر کنند و هم کسانی که سخنانی را در زمینه ی اقتصاد آزاد و مالکیت خصوصی می‌شنوند از اوّل این را بدانند که آنچه در باب اسلام گفته می‌شود الگوی آن در نظام کاپیتالیستی غربی و سرمایه داری های موجود دنیا نیست.


خرید کتاب ره نامه 16 آزادی و استقلال


نسخه چاپی این کتاب را با تخفیف از فراکتاب خریداری کنید.


دانلود کتاب ره نامه 16 آزادی و استقلال


کتاب ره نامه 16 آزادی و استقلال را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.


مشخصات کتاب ره نامه 16 آزادی و استقلال را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.




























کنگره :
‏‫DSR۱۶۹۲‭‬
دیویی :
‏‫‬‭۹۵۵/۰۸۴۴‬
کتابشناسی ملی :
9218635
شابک :
9786227491869
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
168

کتاب های مشابه آزادی و استقلال