امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
90,000
10%
ت 81,000
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 1 جوان اولین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب جوان ره نامه 1

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد.
سرلوحه ی این دفاتر، حکمتهای جاودانه ی قرآن کریم و احادیث اهلبیت(علیهمالسّلام) است که دو امانت پیامبر اعظم(صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) در میان امّت اسلامی است و آغاز هر دفتر، سرمشق های حکیمانه ی بنیانگذار انقلاب اسلامی است که بی نام او این انقلاب در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست و بدون نقشه راه او استمرار و تکامل انقلاب تحقّق نخواهد یافت.
ره نامه عرصه ی گستردهای از موضوعات گوناگون را در بر میگیرد که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی جوانان مورد نیاز است و میتواند شاکله ی فکری و رفتاری آنان را ترسیم کند. این موضوعات از درنگ در موقعیّت و ظرفیّت های یک جوان مؤمن و اندیشه ورز آغاز میشود و در سیری منطقی به ساحت های اعتقادی، اجتماعی، سبک زندگی، مباحث تربیتی و اخلاقی، سیاسی و انقلابی در لایه ها و سطوح مورد نیاز می پردازد و در نهایت به نقطه ی اوج و آرمان همه ی مجاهدت ها میرسد و بر آن است که در ترسیم طرحوارهای کلّی از اندیشه ی نظری و علمی انقلاب، فرایند تعالی و صیرورت علمی و عینی مخاطب خود را تسهیل و تسریع  سازد.
کتاب ره نامه 1 جوان اولین کتاب این مجموعه است.

خلاصه ره نامه 1 کتاب جوان

مقام معظم رهبری در قسمتی از کتاب می گوید: « آنچه که ما امروز از جوان انتظار داریم، عیناً همان چیزی است که در روز اوّلِ انقلاب و قبل از انقلاب از جوان انتظار داشتیم. ما از جوان میخواهیم که در عین پاکی و پارسایی و دینداری، بانشاط باشد، پُرشور باشد، اهل ابتکار باشد، خلّاق باشد، کار کند، از تنبلی و بیکارگی بپرهیزد، تقوا را برای خودش شعار قرار دهد، واقعاً دنبال تقوا باشد _ همان معنای «پرهیزکاری» که در فارسی معنا میکنند و معنای خوبی هم هست _ خویشتندار باشد، از این نیروی عظیمی که اسمش جوانی است، در راه تکامل خودش، رشد خودش و خدمت به کشورش، به خانوادهاش و به محیطش استفاده کند؛ ما از جوان این انتظار را داریم؛ هر وقت هم یک اقتضائی دارد.»
کتاب ره نامه ی 1، جوان، جوان مؤمن، دانا و انقلابی را برای طی مسیر بلند و شکوهمند از خودسازی و جامعه‌پردازی به تمدن‌سازی و آمادگی برای ظهور همراهی میکند.
کتاب حوان ره نامه 1 دارای 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: جایگاه و اهمّیّت جوان
فصل دوّم: ویژگی های جوانی
فصل سوّم: وظایف جوان
فصل چهارم: شناخت و جهان بینی
فصل پنجم: ره نما
فصل ششم: اخلاقیّات و گرایشها
فصل هفتم: منش و رفتار
فصل هشتم: زندگی اجتماعی
فصل نهم: آینده ی روشن
فصل دهم: جوان و انقلاب

برشی از ره نامه 1 جوان

بزرگترین هنر این انقلاب که امام آن را فتح الفتوح انقلاب دانستند، این بود که توانست جوانانی را تربیت کند که در دنیای مادّیِ آلوده و از لحاظ اخلاقی، لجنزار، انسانهایی با دلهای پاک و نورانی و با تصمیم های راسخ باشند و هوشمندانه و خردمندانه، راه بزرگان بشریّت و راه سعادت بشر را انتخاب کنند. هنوز زود است، هنوز آن قدری زمان نگذشته است که انسان بتواند چهره های منوّر جوانان این کشور را آن چنان که هست _ با همان درخشندگی _ ببیند؛ اگرچه از دور میبینند! از دور با فاصله های مکانی، تلألؤی جوانان ما دل هایی را در دنیای اسلام منقلب کرد. در کشورهایی که اسمشان اسلامی بود، امّا از گرایش و میل و عزّت اسلامی، هیچ خبری در آنها نبود، دختران و پسران بدون اینکه ایران و ایرانی و امام ایران و جوانان ایرانی را دیده باشند، با امواج ‎نورانی ای که جوانان ایرانی فرستادند، منقلب شدند.

خرید ره نامه 1 جوان

نسخه چاپی کتاب جوان ره نامه 1 را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب جوان ره نامه 1

کتاب ره نامه 1 جوان را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید. 

مشخصات کتاب ره نامه 31 جوان را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 191
موضوع: سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، جوان از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
191
کنگره :
‏‫‬‭DSR۱۶۹۲
دیویی :
‏‫۹۵۵/۰۸۴۴‬‭‬
کتابشناسی ملی :
9218666
شابک :
9786227491708

کتاب های مشابه جوان