امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

ره‌نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. انتشاراتانقلاب اسلامی آن را چاپ و روانه ی بازار کتاب کرده است.

معرفی کتاب ره نامه 38 فلسطین

ره نامه عرصه ی گسترده ای از موضوعات گوناگون را در بر میگیرد که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی جوانان مورد نیاز است و میتواند شاکله ی فکری و رفتاری آنان را ترسیم کند. این موضوعات از درنگ در موقعیّت و ظرفیّتهای یک جوان مؤمن و اندیشه ورز آغاز میشود و در سیری منطقی به ساحتهای اعتقادی، اجتماعی، سبک زندگی، مباحث تربیتی و اخلاقی، سیاسی و انقلابی در لایه ها و سطوح مورد نیاز میپردازد و در نهایت به نقطه ی اوج و آرمان همه ی مجاهدتها میرسد و بر آن است که در ترسیم طرح واره ای کلّی از اندیشه ی نظری و علمی انقلاب، فرایند تعالی و صیرورت علمی و عینی مخاطب خود را تسهیل و تسریع سازد.
ره‌نامه، جوان مؤمن، دانا و انقلابی را برای طی مسیر بلند و شکوهمند از خودسازی و جامعه‌پردازی به تمدن‌سازی و آمادگی برای ظهور همراهی میکند.

خلاصه کتاب ره نامه 38 فلسطین

در طول سالهای متمادی [توسّط دشمنان اسلام] کوشش شده بود که هویّت اسلامی خرد شود، له شود، وقتی این انقلاب به وجود آمد، وقتی قامت برافراشته ی امام بزرگوارِ ما در منظر مردم مسلمان عالم پدیدار شد، همه احساس کردند که یک هویّتی، یک شخصیّتی، یک اصالتی پیدا کرده اند. همین موجب شد که در شرق و غرب دنیای اسلام نشانه های بیداری مسلمانان پدیدار بشود: ملّت فلسطین بعد از ده ها سال ناکامی جان گرفت؛ جوانان کشورهای عربی که بعد از شکستِ در سه جنگ که دولتهایشان با رژیم صهیونیستی داشتند و دل مرده و مأیوس بودند، دوباره روحیّه گرفتند... رژیم صهیونیستی که غدّه ی سرطانی در دل کشورهای اسلامی است و تا آن روز یک چهره ی شکست ناپذیر از خود نشان داده بود و خیلی ها در دنیای اسلام باور کرده بودند که رژیم صهیونیستی شکست ناپذیر است، از دست جوانان مسلمان سیلی خورد؛ انتفاضه های فلسطینی شروع شد، ضربه های پیاپی بر رژیم غاصب وارد شد... این در حالی است که آن روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، رژیم صهیونیستی از نظر دولتهای مسلمان و ملّتهای مسلمان، بخصوص ملّتهای عرب، یک رژیم شکست ناپذیر به حساب می‎ آمد. این موجب شد که رژیم صهیونیستی عجالتاً شعار از نیل تا فرات را کنار بگذارد و به دست فراموشی بسپرد.
کتاب فلسطین ره نامه 38 دارای فصل با عناوین زیر می باشد:

فصل اوّل: صهیونیسم و کشور فلسطین
فصل دوّم: تاریخچه ی اشغال فلسطین
فصل سوّم: جنایات رژیم صهیونیستی
فصل چهارم: تکلیف چیست؟
فصل پنجم: ایران اسلامی و مسئله ی فلسطین
فصل ششم: روز جهانی قدس
فصل هفتم: پایداری و مقاومت
فصل هشتم: فلسطینِ فلسطینیان
فصل نهم: روشنگری
فصل دهم: سرنوشت 

برشی از متن کتاب ره نامه 38 فلسطین

اصل ماجرای فلسطین چیست؟ اصل ماجرا این است که یک عدّه از یهودیان متنفّذ در دنیا به فکر ایجاد یک کشور مستقل برای یهودی ها افتادند. از فکر اینها دولت انگلیس استفاده کرد و خواست مشکل خود را حل کند. البتّه آنها قبلاً به فکر بودند به اوگاندا بروند و آنجا را کشور خودشان قرار دهند. مدّتی به فکر افتادند به طرابلس، مرکز کشور لیبی بروند؛ لذا رفتند با ایتالیایی ها _ که آن وقت طرابلس در دست آنها بود _ صحبت کردند؛ امّا ایتالیایی ها به اینها جواب رد دادند؛ بالاخره با انگلیسی ها کنار آمدند. انگلیسی ها آن وقت در خاورمیانه اغراض بسیار مهمِّ استعماری داشتند؛ دیدند خوب است که اینها به این منطقه بیایند. اوّل به عنوان یک اقلّیّت وارد شوند، بعد بتدریج توسعه پیدا کنند و گوشه ای را، آن هم گوشه ی حسّاسی را بگیرند _ چون کشور فلسطین در نقطه ی حسّاسی قرار دارد _ و دولت تشکیل دهند و جزو متّحدین انگلیس باشند و مانع شوند از اینکه دنیای اسلام _ بخصوص دنیای عرب _ در آن منطقه اتّحادی به وجود آورد... اینها به این معنا کشوری به وجود آوردند و فلسطین را تصرف کردند. 

خرید کتاب ره نامه 38 فلسطین

نسخه چاپی کتاب فلسطین ره نامه 38 را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب ره نامه 38 فلسطین

کتاب ره نامه 38 فلسطین را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید. 

مشخصات کتاب ره نامه 31 هنر را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 143
موضوع: علوم سیاسی
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف

صفحات کتاب :
143
کنگره :
DSR۱۶۹۲
دیویی :
‏‫‬‮‭۹۵۵/۰۸۴۴‬‬
کتابشناسی ملی :
9203277
شابک :
9786225503106
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه فلسطین