امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
خرید چاپی
20,000
15%
ت 17,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب به عقب بر نمی گردیم

کتاب به عقب بر نمی گردیم نوشته محمدامین میمندیان توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. محمدامین میمندیان درباره کتاب به عقب بر نمی گردیم می گویید: (( این کتاب، مجموعه‌ای از «به جلو نرفتن»‌ها و «به عقب برگشتن»‌ها و «کاش به عقب برگشتن»‌های دولت یازدهم و دوازدهم است. کتاب را در قالب خاصی ننوشته‌ام و سبک نوشته‌هایم یک سری اظهارات خودمانی است؛ برای همین هم کلی پدرم درآمده است، پس کاشکی خوش‌تان بیاید. همین!))

گزیده کتاب به عقب بر نمی گردیم

همه ما تأثیر نوسان دلار بر قیمت‌ها را از نزدیک لمس کرده‌ایم و دیده‌ایم که تا دلار بالا یا پایین می‌رود قیمت خاکشیر ته عطاری هم بالا می‌رود (هیچ‌گاه پایین نمی‌آید و کلاً هر اتفاقی برای دلار بیفتد قیمت اجناس فقط بالا می‌رود). اما کسانی که «اربعین‌رو» حرفه‌ای هستند بیشتر از سایرین، کاهش ارزش پول را درک می‌کنند. مثلاً خود من سال اول که به کربلا رفتم با پولی که همراهم برده بودم برای کل خانواده‌ام سوغاتی خریدم؛ لباس و اسباب‌بازی و این‌جور چیزها. نه که بگویم قیمت‌ها ارزان بود، نه! حتی شاید کمی گران‌تر از ایران هم بود ولی دل را به دریا می‌زدم و می‌گفتم که تبرک است دیگر، خسیس بازی در نیاور!

سال بعد که رفتم قیمت‌ها طوری بالا رفته بود که دیدم درست است سوغاتی چیز خوبی است اما بهتر است آدم برای تبرک، مهر و تسبیح تربت ببرد که نشان بدهد هم به یادتان بودم و هم کربلا روی من تأثیر معنوی گذاشته و دیگر مادیات دنیوی برایم ارزشی ندارد.

سال بعدش که رفتم قیمت‌ها به وضعیتی رسید که گفتم ای بابا! آدم اگر نمازخوان باشد روی موزاییک هم نماز بخواند ثوابش می‌رسد، مهم نیت است. حاجی احرام دگر بند و ببین یار کجاست! الان بهترین سوغاتی دعاست. هم به یادشان هستم و هم به خودم ثابت می‌کنم که آن‌قدر معنویات در من اثر داشته که حتی مهر و تسبیح دنیوی هم برای من ارزشی ندارد.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
103
کنگره :
DSR1726
دیویی :
955/0844‬‬
کتابشناسی ملی :
7632977
شابک :
978-622-285-059-3

کتاب های مشابه به عقب بر نمی گردیم