دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

معرفی 11 کتاب برای مسابقه کتابخوانی + لینک دانلود و خرید

شهریور 1401 . فراکتاب

هیچ‌چیز نمی‌تواند به‌اندازه مطالعه و سپس نقد یک کتاب یک کتاب‌خوان را سر ذوق آورد. شما معمولا کدام ژانر از کتاب‌ها را انتخاب می‌کنید؟ دنیای کتاب آن‌قدر گسترده است که برای تمامی سنین با تمامی علایق، کتاب‌های متنوعی دارد. یکی از راه های گسترش کتابخوانی یا مطالعه یک کتاب، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی است که کمک می‌کند افراد به‌ صورت‌های مختلفی با کتاب‌های مختلف آشنا شوند.
با اینکه این روزها کتاب و کتاب‌خوانی بسیار کم شده؛ اما ورود کتاب‌های صوتی و الکترونیکی باعث بالارفتن سطح کیفیتی مطالعه و بازگشت دوباره این عادت جذاب شده است. در این مطلب به معرفی کتاب برای مسابقه کتابخوانی پرداخته ایم و کتاب های دارای جشنواره و مسابقه کتاب‌خوانی را معرفی کرده ایم؛ تا انتها با ما همراه باشید.

 

کتاب از جمعه شروع کن

کتاب از جمعه شروع کن برای مسابقه کتابخوانی

 

  دانلود کتاب از جمعه شروع کن  

 

رابرت گلیزر، مدیرعامل و بنیان‌گذار آژانس جهانی بازاریابی نویسنده کتاب از جمعه شروع کن به افراد کمک می‌کند تا تمامی بخش‌های زندگی خود را از جنبه‌های مختلفی مانند زندگی شخصی و کاری ارزیابی کرده و باعث ایجاد تغییرات مثبتی در آن شوند. این کتاب توانسته به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز تبدیل شود و به افراد زیادی در راه رسیدن به موفقیت کمک کند.
نویسنده این کتاب علاقه دارد به افراد و سازمان‌ها کمک کند که ظرفیت خود را بیشتر کرده و بتوانند در موضوعی که علاقه دارند فعالیت داشته باشند. جالب است بدانید این شخصیت سال‌های قبل شروع به ارسال ایمیل با داستان‌های الهام‌بخش به همکاران خود کرد و باگذشت چندین سال این داستان‌ها را جمع‌آوری کرد و در کتابی به نام از جمعه شروع کن در اختیار مردم در سراسر دنیا قرار داد.

 

کتاب مار و پله

کتاب مار و پله برای مسابقه کتابخوانی

 

  دانلود کتاب مار و پله  

 

کتاب‌های مختلفی درباره اعضای گروهک‌های داعشی نوشته شده است؛ اما کسی درباره افرادی که در ایران با عنوان داعش فعالیت داشته‌اند خبری ندارد! بله درست خواندید! تابه‌حال درباره زنی بیست و چندساله که مادر 3 فرزند قد و نیم قد است و ادمین گروه‌های داعشی ایرانی بوده شنیده‌اید؟!
در این کتاب درباره زنی نوشته شده است که با فرزندانش به افغانستان رفته و برای مدتی در آنجا زندگی می‌کرده است سپس دست فرزندان خود را گرفته و به دلیل وجود داعش به ایران پناه آورده است. این فرد در استان‌های شرقی، غربی و جنوب شرقی کشور فعالیت داشته است.

در کتاب مار و پله از نشر شهید کاظمی در این بار نوشته شده است. درباره زندگی یک خانم ادمین که عنصر اصلی گروهک داعش در ایران بوده است. فردی که از صحنه‌های دلخراش کشتار داعش لذت برده و این تصور را دارد که برای اجرای دین این مورد خوب است.
زمانی که این زن دستگیر می‌شود اعترافات جالبی را درباره افراد اصلی داعش مطرح می‌کند. تمامی این موارد در این کتاب نوشته شده است؛ اگر تمایل به مطالعه موضوعات این‌چنینی دارید این کتاب به شما توصیه می‌شود.

 

راهی برای رفتن

کتاب راهی برای رفتن برای مسابقه کتابخوانی

 

  دانلود کتاب راهی برای رفتن  

 

کتاب راهی برای رفتن یک رمان است که به قلم مریم عرفانیان، یک پرستار مبارز انقلابی نوشته شده است. این شخص در مبارزه با رژیم طاغوت نقش زیادی داشته است. در آن دوران بردار شخصیت اصلی شهید شده و این پرستار برای مبارزه در راه برادر خود و مداوای مجروحین راهی مناطق جنگی می‌شود؛
اما در آن منطقه جنگی جانباز شده و به منزل خود بازمی‌گردد. جالب است بدانید این شخص در سال 1366 مشرف به حج می‌شود؛ اما توسط مشرکین آل سعود اسیر می‌شود؛ اما به‌صورت معجزه‌آسایی موفق به فرار می‌شود.

برشی از کتاب: ناگهان آقایی با سرو صورتی پوشیده وارد اتاق شد. سریع چفیه سیاه‌رنگ را از سرش برداشت، دودست به نشانه سکوت بالا برد، سلام کرد و گفت: نترسید …

ادامه داد: «من ایرانی هستم و از بعثه آمدم.» آن مرد دوباره گفت: «پیش عرب‌ها گریه نکنید؛ چون با گریة شما این آدم‌های ازخدابی‌خبر خوشحال می‌شوند و کف می‌زنند. وقتی عرب‌ها صحبت می‌کنند شما بخندید؛ ولی وقتی از اتاق بیرون رفتند می‌توانید گریه کنید.» او ادامه داد:

اسارتتان و شاید هم شهادتتان رو تبریک می‌گویم. حرف‌هایش که به اتمام رسید، مهلت سؤال پرسیدن به ما نداد! خیلی سریع صورتش را پوشاند، از اتاق بیرون رفت و ما ماندیم و کلی سؤال بی‌جواب. او که بود؟ چطور به آنجا راه پیدا کرده بود؟ چطور نتوانست ما را آزاد کند؟

 

کتاب حاج قاسم سلام

کتاب حاج قاسم سلام برای مسابقه کتابخوانی

 

  دانلود کتاب حاج قاسم سلام  

 

در این کتاب در بخش اول به بررسی دل‌نوشته‌های حاج قاسم پرداخته شده است؛ دل‌نوشته‌هایی که خاطرات زندگی این شخصیت را تشکیل می‌دهد و در بخش دوم به بررسی ماجرای آشنایی حمیدرضا فراهانی با سردار شهید حاج قاسم پرداخته می‌شود؛ شخصیتی که در طول 8 عملیات والفجر حضور پررنگی داشته است. در این کتاب نویسنده سعی کرده تا تصویری مشخص و واضح از فرماندهی حاج قاسم در جنگ با استناد به روایت‌های حمیدرضا فراهانی بپردازد.

پشت جلد کتاب

از من درباره خودم سؤال کرد.

گفتم:

– رزمنده بود و عملیات دیده‌ام، مربی تاکتیک هم هستم و حالا راوی شده‌ام.

گل از گلش شکفت؛ بعدها علت این شوقش را فهمیده‌ام. برداشتی ناقص از راویان در چشم فرماندهان و بچه‌های عملیاتی وجود داشت، آن‌ها راویان را پاسدارهای قلم به دستی می‌دانستند که تخصصشان تنها خواندن و نوشتن است؛ آدم‌هایی که زیاد هم اهل جنگ نیستند، اما بیشتر بچه‌های راوی از یگان‌های رزمی آمده و قلم‌به‌دست گرفته بودند. حاج قاسم آن روز با شوقی که در رفتارش محسوس بود به من فهماند که از «راوی رزمنده» خوشش می‌آید.

 

کتاب دوباره به آسمان نگاه کن

کتاب دوباره به آسمان نگاه کن برای مسابقه کتابخوانی

 

  دانلود کتاب دوباره به آسمان نگاه کن  

 

این کتاب یک روایت از تمدن و فرهنگ اسلامی بر اساس منابع معتبر دینی و تاریخی که به شکل‌گیری و توسعه تمدن اسلامی از زمان بعثت پیامبر تاکنون است. در این کتاب درباره مباحثی مانند پیدایش جامعه اسلامی، خلافت امویان، سلسله‌های ترک، خاندان ایرانی، ملوک‌الطوایف تیموریان، جریان‌های فکری جهان اسلام، هنر و ادبیات اسلامی، تمدن دوره صفوی و ظهور دوباره تمدن اسلامی پرداخته است. در این کتاب با تشریح دوران رنسانس به بررسی چگونگی فاصله‌گرفتن از دنیای غرب می‌پردازد و نشان می‌دهد چگونه کلیسا قدرت خودش را از دست می‌دهد.

 

کتاب باورهای صوفیانه

کتاب باورهای صوفیانه برای مسابقه کتابخوانی

 

  دانلود کتاب باورهای صوفیانه  

 

پنجمین کتاب از مجموعه آفاق معرفت کتاب باورهای صوفیانه است. این کتاب توسط عبدالحسین فخاری نوشته شده است و درباره اصول و باورهای صوفیانه است. قرن‌های زیادی است که صوفیان مطالب خود را در قالب کتاب و تفسیر شعر و داستان در ادبیات مطرح کرده‌اند.
در این کتاب تلاش شده است تا اصول باورهای صوفیانه تشریح و تنبین گردد. بدیهی است که معارف وحیانی در فطرت انسان ریشه دارد و در مدت کوتاهی مورد قبول عقل و وجدان انسان است که این مورد منجر به باورهای قلبی و ایمان نیز می‌شود.

 

کتاب ناتا

کتاب ناتا برای مسابقه کتابخوانی

 

  دانلود کتاب ناتا  

 

این کتاب رمان نوشته زهرا باقری است که توسط نشر شهید کاظمی منتشر شده است. در این کتاب روایت‌هایی درباره دوران تاریخی صدر اسلام  زندگی بردگی و کنیزی شخصیت را نشان می‌دهد. در این کتاب نویسنده تمرکز بر ارائه رمانی تاریخی و مذهبی کرده است؛ این رمان از زمانی که شخصیت به‌عنوان برده و کنیز از افریقا به عربستان می‌آید و رخدادهایی که در این مدت برای وی اتفاق می‌افتد بیان شده است.
به‌صورت کلی در این کتاب درباره تحولات اجتماعی ناشی از ظهور اسلام و مسائل و حقوق زنان نوشته شده است. داستان از زاویه 2 فرد متفاوت بیان می‌شود و تأثیرات مختلف اسلام را برای اقشار گوناگون جامه مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

کتاب مدیریت خدمات مشتری

کتاب مدیریت خدمات مشتری برای مسابقه کتابخوانی

 

  دانلود کتاب مدیریت خدمات مشتری  

 

این کتاب نوشته ژاک هاروویتز است که برای مجریان و مدیران ارشد طراحی شده؛ در واقع در این کتاب به ارائه یک راهبرد خدماتی مفید و همچنین ایجاد بهترین راه برای ایجاد رقابت پرداخته شده است. این کتاب 7 فصل دارد و هر فصل یک راز را برای افرادی که می‌خواهند در ارتباط با گرایش‌ها، خدمات، وفاداری و رضایت مشتری گام بردارند را نشان می‌دهد.
نویسنده این کتاب سعی کرده است در هر فصل یک روش را بررسی و ارائه کند، روشی که به‌کارگیری آن در تجارت باعث می‌شود سریع‌تر و راحت‌تر رشد را تجربه کرد. این کتاب حاصل تجربه‌های ژاک هاروویتز است که در شرکت‌های مختلف کسب کرده است؛ این شخص استاد راهبرد خدمات، بازاریابی و مدیریت خدمات در IMD بین‌المللی در لوزان سوئیس است.

 

کتاب چرا؟ چرا؟ چرا؟

کتاب چرا؟ چرا؟ چرا؟ برای مسابقه کتابخوانی

 

  دانلود کتاب چرا؟ چرا؟ چرا؟  

 

کتاب چرا چرا چرا نوشته کلر ژوبرت است که به 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی نوشته شده است. در این کتاب داستان آزادگی و شهادت امام حسین بیان شده است. یکی از وقایع مهم در اسلام واقعه عاشورا و شهادت امام حسین در کربلا است که درس‌های بزرگی را برای افراد دارد. تسلیم نشدن در برابر ظلم و تلاش برای آزادی یکی از اهداف اصلی امام حسین بود که در این کتاب به‌خوبی به آن پرداخته شده است.
نویسنده این کتاب نویسنده ادبیات کودک است و در این کتاب مفهوم این داستان را در غالب داستانی جالب برای کودکان توضیح داده است. چیزی که این کتاب را از سایر کتاب‌ها متمایز می‌کند این است که به 3 زبان زنده دنیا ترجمه شده و در دسترس تمامی افراد در سراسر جهان قرار دارد.

 

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب برای مسابقه کتابخوانی

 

  دانلود و خرید کتاب مهاجر سرزمین آفتاب  

 

این کتاب به کوشش حامی حسام و مسعود امیرخانی نوشته شده و در این کتاب خاطرات کونیکو یامامورا مادر یک شهید ایرانی ژاپنی مطرح شده است. این شخص که بعد از آشنایی با یک مسلمان ایرانی تصمیم می‌گیرد ژاپن را ترک کند و به ایران اید و نام خود را سبا برگرفته از کتاب کلام‌الله مجید برای خود انتخاب کرد.
در این کتاب نویسندگان داستان خواندنی از این مادر را بیان کرده‌اند. کونیکو یامامورا تا 21 سالگی تحت آموزه‌های بودا بوده و پس از ازدواج با همسر مسلمان خود یک نقطه عطف را در زندگی پیدا کرده و دنیای او تغییر می‌کند. او ارزش‌های جذابی را از اسلام و انقلاب در این کتاب مطرح کرده و درباره فرزند 19 ساله که راهی جنگ شد نیز روایت‌های آموزنده‌ای دارد.

 

کتاب در هاله‌ای از غبار

کتاب در هاله ای غبار برای مسابقه کتابخوانی

 

  دانلود کتاب در هاله‌ای از غبار  

 

این کتاب درباره زندگی احمد متوسلیان است که دوران کودکی تا اسارت این شخص را روایت می‌کند. احمد متوسلیان در لبنان توسط نیروهای صهیونیست به اسارت در آمد و تا به امروز خبری از او نیست! این کتاب که نوشته گل علی بابایی است به‌صورت راوی محور بیان شده است. در این کتاب تلاش شده است روایتی‌هایی از زبان افرادی که با حاج احمد متوسلیان صحبت کرده‌اند، بیان شود. این کتاب دارای متن و تصاویر جذابی است که جذابیت را برای خوانندگان 2 چندان می‌کند.

 

سخن آخر

در این بخش در ارتباط با کتاب‌های مناسب کتاب‌خوانی صحبت کردیم. اگر تاکنون در مسابقات این‌چنینی شرکت کرده‌اید برای ما کتابی که به شما پیشنهاد شده را معرفی کنید. همچنین خوشحال می‌شویم نظراتتان را در ارتباط با برقراری این مسابقات و تأثیراتش برایمان به اشتراک بگذارید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *