امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,000
خرید چاپی
85,000
10%
ت 76,500
نظر شما چیست؟

«ره‌نامه» مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد.کتاب ره نامه 15 انقلاب اسلامی به سراغ بازخوانی مفهوم «انقلاب اسلامی» از نگاه مقام معظم رهبری رفته است.

معرفی کتاب ره نامه 15 انقلاب اسلامی

پانزدهمین جلد از مجموعه ره نامه به سراغ بازخوانی مفهوم «انقلاب اسلامی» از نگاه مقام معظم رهبری رفته است. انقلاب اسلامی ایران، یک جنبش الهی در قرن بیستم بود. قرنی که تمام اندیشمندان و متفکران جهان سند منگوله دار آن را به نام استعمارگر بزرگ آمریکا زده بودند و گمان کرده بودند لیبرال دموکراسی با شکست کشورهای کمونیستی آخرین و برترین گفتمانی است که بر جهان حکومت خواهد کرد و تمام ملت ها ناچار خواهند بود سر تعظیم در برابر این سیتسم سکولار فرود آورند و این راه ضلالت و تاریک را با همه ملزوماتش بپذیرند. در این زمان است که ناگهان امام خمینی (ره) ثمره چهارده قرن تلاش علمی و زحمت عملی شیعیان به زیر قاعده های جهان زد و طرحی نو برانداخت. این نقش تازه انقلاب اسلامی بود که چارچوب های راه خود را بر کلمه الله بنا کرده بود و تصمیم داشت زمینه ساز راهی شود که جامعه آرمانی مهدوی سرمنزل مقصود آن باشد. در این اثر رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار این راه و کسی که نقشه ادامه راه را پی ریزی می کند توضیحات دقیقی پیرامون چارچوب این انقلاب بیان نموده اند، اهدافی که این انقلاب برایش پا گرفت و ذکر آفات و آسیب هایی که ممکن است در ادامه مسیر انقلاب به آن ها دچار شود را توضیح نموده اند.

خلاصه ره نامه 15 انقلاب اسلامی

اگر ما این مجموعه را _ نظام جمهوری اسلامی، و این انقلاب بزرگ و جهانی و این رستاخیز عظیمی که در دنیا به وجود آمده، و رستاخیز عظیم تری که در درون انسانها به وجود آمده و این تحوّلی که مسها را طلا کرده _ کلمه ی طیّبه و شجره ی طیّبه بدانیم که هست، ریشه ی این شجره ی طیّبه، همین شخصیّت عظیمی است که همه  چیز از او رویید. او بود که این درخت مبارک را رویاند. در روزگاری همه  چیز بود، [امّا] او نبود و ما هیچ  چیز نداشتیم؛ همین ایران بود، همین ملّت بود، همین موقعیّت جغرافیایی بود، همین فقه بود، همین قرآن بود، همین نهج البلاغه بود، امّا او نبود؛ او به  عنوان یک شروع کننده و رهبر _ قبل از شروع نهضت _ کار خودش را آغاز نکرده بود، [لذا] هیچ  چیز نبود، هیچ  چیز نداشتیم، روزبه روز عقب تر میرفتیم، روزبه روز بیشتر توی سرمان میخورد و روزبه روز بیشتر شخصیّت ما هضم میشد. بعد او پدید آمد، قدم در صحنه گذاشت، مثل وجودی که ماهیّات را هستی میبخشد، تحقّق میبخشد، مثل خورشیدی که میتابد و اشیاء را آشکار میکند، مثل روحی که به کالبدی دمیده میشود و اجزای آن کالبد را زنده میسازد، ما را زنده کرد، ما را نمایان کرد، ما را به حرکت درآورد.

ره‌نامه، جوان مؤمن، دانا و انقلابی را برای طی مسیر بلند و شکوهمند از خودسازی و جامعه‌پردازی به تمدن‌سازی و آمادگی برای ظهور همراهی میکند.

ره نامه 15 انقلاب اسلامی شامل 10 فصل با عناوین زیر می باشد:

فصل اوّل: چیستی انقلاب و اهمّیّت آن
فصل دوّم: نهضتهای پیشین؛ برخی تجربه ها و عبرتها

فصل سوّم: زمینه ها و عوامل انقلاب
فصل چهارم: ویژگی های انقلاب اسلامی ایران
فصل پنجم: مقایسه ی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلابها
فصل ششم: دستاوردهای انقلاب اسلامی
فصل هفتم: نظام جمهوری اسلامی، دستاورد عظیم انقلاب
فصل هشتم: معارف انقلاب اسلامی
فصل نهم: آسیب ها، تهدیدها و آفات پیش روی انقلاب
فصل دهم: رسالت و وظایف کنونی ما

برشی از کتاب ره نامه 15 انقلاب اسلامی

این تهاجم فرهنگی که بنده چند سال قبل گفتم این شبیخون فرهنگی که انسان در بخش‌های مختلف علایم آن را مشاهده می‌کرد و امروز هم انسان آن را در بخش‌های مختلفی می‌بیند به این نیت است؛ با این قصد است؛ انقلاب را از محتوای خود از مضمون اسلامی و دینی خود از روح انقلابی خود تهی کنند و جدا کنند.اگر این تاکتیک نفوذ نیز به نتیجه نرسد، تجربه‌ها به ما می‌گوید که آنگاه روش‌هایی چون هرج و مرج و تروریسم و جنگ داخلی میان پیروان ادیان یا قومیت‌ها یا قبایل و احزاب و یا حتی میان ملت‌ها و دولت‌های همسایه و همراه با آن حصر اقتصادی و تحریم و بلوکه کردن سرمایه‌های ملی و نیز هجوم همه جانبه‌ی تبلیغاتی و رسانه‌ای را در پیش خواهند گرفت.

خرید کتاب ره نامه 15 انقلاب اسلامی

نسخه چاپی این کتاب را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب ره نامه 15 انقلاب اسلامی

کتاب انقلاب اسلامی ره نامه 15 را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید. پس از دانلود می توانید از طریق کتابخوان به مطالعه آن بپردازید.

مشخصات کتاب ره نامه 31 هنر را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 180
موضوع: انقلاب و دفاع مقدس، انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
180
کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۹۲
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴‬
کتابشناسی ملی :
9192713
شابک :
9786227491852
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه انقلاب اسلامی